El Consell de Ciutat, és el màxim òrgan consultiu i de participació de l'Ajuntament de Lleida on, representants de la ciutat, elegits pels consells de zona i temàtics, actors socials, econòmics i representants de la ciutadania, debaten plegats amb els responsables polítics i tècnics municipals sobre els afers públics des de la corresponsabilitat, el compromís i estima per la ciutat de Lleida.
El Consell de Ciutat ha de significar un nou concepte de govern per a la nostra ciutat, ja que neix de la convicció que, per gaudir d'una bona qualitat de vida i d'una convivència cívica satisfactòria, s'ha de fer des de la implicació de tots els agents, des del diàleg conjunt en la posada en marxa de tot allò que faciliti la informació, la comunicació i que ajudi o contribueixi a la gestió dels afers públics millorant el desenvolupament humà sostenible en tots els barris de la ciutat en el marc de l’agenda 2030.
La Carta Municipal per a la Participació Ciutadana i per a l’Aprofundiment de la Democràcia Participativa de Lleida, aprovada per unanimitat en Sessió Plenària de la Corporació el dia 26 de març de 2004, va establir les bases per a la seva creació.
Registre Ciutadà
Si vols formar part del Consell inscriu-te al Registre Ciutadà.
Vols ser-ne membre?
Recorda que has d'estar inscrita al Registre Municipal d'Entitats.
Vols ser-ne membre?
Si ets una d'aquestes entitats de la ciutat i vols ser-ne membre, has de:
Vols ser-ne membre?
Si tens curiositat o vols veure com funciona abans d'inscriure't al Registre, pots assistir d'oient (sense veu ni vot) a una sessió del Consell de Ciutat, més concretament al Plenari.
La Comissió Permanent és l’òrgan col·legiat encarregat de vetllar per l’impuls i el bon funcionament del Consell de Ciutat.
La Comissió Permanent assisteix i assessora el president o presidenta en l’exercici de les seves funcions, en especial pel que fa a l’organització dels treballs i a la preparació de les sessions. Proposa punts de l’ordre del dia de les sessions plenàries, coordina els grups de treball i amb caràcter estable fa seguiment del Pla d’Acció Municipal i dels pressupostos i en trasllada la informació al Ple.
En crear-se les comissions de treball se n'estableix la composició i les finalitats.
La secretaria i la presidència vetllen per la representació equilibrada de tots els sectors del Consell de Ciutat.
Així mateix cada comissió de treball estableix el seu règim de sessions i el sistema de funcionament en funció dels objectius que es plantegi.
Comissió nomenclàtor
Gestionar el nomenclàtor tant de carrers i espais públics.
Comissió de reglaments
Revisar, actualitzar i homogeneïtzar reglaments vinculats a participació ciutadana.
Comissió de transformació digital
Afrontar els reptes i necessitats que planteja la revolució digital.
Comissió de civisme, convivència i espai públic
Analitzar com el disseny i l’estructura dels espais públics condicionen les relacions que s’hi estableixen i repensar com aquests espais poden afavorir la convivència.
Comissió de model de ciutat
Inclouria mobilitat, creixement de la ciutat, polítiques de promoció econòmica, habitatge, rehabilitació, desenvolupament industrial, model comercial, patrimoni històric i equipaments.
Bústia ciutadana
Servei d'informació Telèfon 010
Adreces, telèfons i fax municipals